Jeszcze jakiś czas temu blogi były tylko internetowymi pamiętnikami. Obecnie blogi mogą przynosić również spore zyski. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia promocja.
Bloga firmowego łatwo można założyć m.in. za pomocą platformy WordPress. Powinien się on znajdować pod domeną firmową, lepiej też nie stawiać na platformy darmowe, które mogą w każdej chwili zniknąć. W sieci jest mnóstwo szablonów WordPress -darmowych i płatnych. Sam panel administracyjny dostępny jest w języku polskim i jest dość prosty w obsłudze. W razie potrzeby internauci chętnie służą pomocą.
Kluczem do sukcesu jest zwykle określenie grupy docelowej – statusu społecznego odbiorców, ich wykształcenia czy branży. Pisane teksty muszą być dla nich ciekawe. Poza tym pamiętać trzeba o odpowiednim formatowaniu – w sieci czyta się zupełnie inaczej niż w rzeczywistości. Internauci najbardziej lubią czytać artykuły w formie list np. 150 pomysłów czy top 10 produktów. Ponadto uwagę przyciągają procenty i liczby. Inną popularną formą jest poradnik – jak zrobić to czym tamto. Takie artykuły przyciągają uwagę. Warto stawiać na treści, które nie tracą na aktualności po kilku dniach.
Kolejną ważną kwestią jest oczywiście odpowiednia promocja bloga. W polskim internecie kilka możliwości jest. W przypadku dobrej jakości tekstów czasem wystarcza umieszczenie kilku linków na grupach dyskusyjnych, aby osiągnąć efekt wirusowy SEO. Poza tym artykuły dobrze jest tworzyć właśnie zgodnie z zasadami SEO. Niezmiennie warto też być obecnym w social media. To jeden z lepszych kanałów do promowania bloga.
W przypadku blogowania ważną kwestią jest też współpraca i wpisy gościnne. Warto też dołączyć do różnego rodzaju tematycznych grup na Facebooku i forach. Można pokusić się również o skorzystanie z możliwości Facebooka w wersji angielskojęzycznej. Przydatny bywa też system do email marketingu. Jednak aby pozyskiwać adresy email swoich odbiorców trzeba im wcześniej zaoferować coś naprawdę wartościowego, aby poczuli chęć podzielenia się z nimi.