Jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie stron internetowych są odpowiednio zoptymalizowane treści. Podczas tworzenia tekstów na witrynę lub sklep internetowy warto pamiętać o tym, że muszą być one przyjazne dla użytkowników oraz spełniać wymagania stawiane przez Google. Jak sprawić, aby wdrożone treści skutecznie wspomagały proces pozycjonowania? Poniżej przedstawiamy kilka krótkich porad dotyczących tworzenia SEO zoptymalizowanych tekstów.
Dobór słów kluczowych
Przede wszystkim należy unikać fraz ogólnych, a więc takich których pozycjonowanie jest szczególnie utrudnione ze względu na dużą konkurencyjność. W przypadku firmy zajmującej się myciem okiem, warto posiłkować się frazą „mycie okien”, natomiast zrezygnować z słów takich jak „okna”, czy „okno”. Użytkownicy korzystający z wyszukiwarki bardzo często uwzględniają w swoim zapytaniu nazwę miasta. W przypadku Poznania, wspominana wyżej fraza brzmiałaby następująco: „mycie okien Poznań”.
Liczy się jakość, nie ilość!
Warto pamiętać o tym, że zawarcie zbyt wielu słów kluczowych w tekście może negatywne wpłynąć na proces pozycjonowania strony internetowej. Przede wszystkim, przeczytanie takiego tekstu przez użytkownika może okazać się nie lada wyzwaniem, gdyż słowa kluczowe będą występować w nienaturalnie dużej częstotliwości. Po drugie, Google może uznać takie treści za spam i wystawić naszej stronie niską ocenę. Wówczas możemy zapomnieć o wysokich pozycjach w wyszukiwarce.
Zadbaj o czytelników
Nie należy zapominać, że odbiorcami treści są przede wszystkim nasi potencjalni Klienci. To właśnie dlatego przygotowane teksty powinny być dla nich jak najbardziej atrakcyjne. Wykorzystując prosty i zrozumiały przekaz, z pewnością zwiększysz szansę na pozyskanie nowego kontrahenta. Pamiętaj również o słowach kluczowych, a w przypadku ich zbyt dużego nasycenia postaraj się zastosować synonimy. Takie rozwiązanie pozwoli Ci odnaleźć złoty środek pomiędzy optymalizacją względem użytkownika, a robotami wyszukiwarki Google.
Nie kradnij!
Kopiowanie cudzych treści to jeden z najcięższych grzechów jaki może popełnić osoba odpowiedzialna za pozycjonowanie stron internetowych. Algorytmy Google są bezlitosne i błyskawicznie wykrywają wszelkie próby duplikowania tekstów. Jeśli chcesz uniknąć bana, koniecznie sprawdź czy wdrażane przez Ciebie treści są unikalne!
Pomoc Agencji SEO
Wyżej przedstawione porady, jedynie w podstawowym zakresie wyjaśniają sposób tworzenia właściwie zoptymalizowanych treści. Jeśli nie masz pewności, czy Twoje teksty spełniają standardy SEO, zasięgnij porady specjalisty WebDoctor. Dzięki temu, unikniesz rażących błędów i nie narazisz się na dezaprobatę ze strony Google.
Sprawdź szczegóły na http://www.webdoctor.pl/