Dlaczego warto przeprowadzić audyt strony internetowej?

Strony internetowe informują potencjalnych klientów o twojej firmie i produktach oraz o tym, jak możesz rozwiązać ich problemy. Twoja witryna ma kluczowe znaczenie dla potrzeb marketingu i komunikacji w twojej firmie, co dostrzegają osoby, prowadzące własne strony www. Nie da się ukryć, że strony pomagają budować wizerunek i promują markę, dlatego warto zadbać o regularną kontrolę i ulepszanie. W tym celu warto regularnie przeprowadzać audyt własnej witryny. Poniżej kilka korzyści, które z tego wynikają.

Poszukiwanie problematycznych obszary w treści

Audyt contentu jest jedną z najważniejszych części audytu strony internetowej, ponieważ dzięki tej czynności możesz zweryfikować, które aspekty generują problemy, ocenić jakość tekstów zawartych na stronie oraz wyczerpanie tematów. Przeglądając zasoby treści możesz zacząć rozwiązywać problemy z wydajnością, naprawiać niedziałające linki i poprawiać dostępność witryny. Poprawki te nie tylko zwiększą wartość wyszukiwania twojej witryny, ale także podniosą atrakcyjność witryny dla nowych i powracających użytkowników. Korzyścią audytu treści jest również diagnostyka brakujących informacji, których użytkownicy poszukują na twojej stronie, a ich tam po prostu nie ma. Wskazując luki w treści witryny, lepiej przygotowujesz się do tworzenia nowych treści, które zwiększają wartość twojej strony i marki. Zaletą przeprowadzenia audytu jest również poprawa struktury informacji. Twoja strona może posiadać bogaty content, jednak nie będzie on w pełni przydatny, jeśli nie będzie przystępny. Korzystaj z odpowiednich danych analitycznych i wyszukiwanych haseł, by określić jaka treść jest najprostsza do znalezienia dla twoich odbiorców oraz wyszukiwarek.

Poprawa optymalizacji

Dzięki audytowi dowiesz się jak zoptymalizowana jest twoja strona pod kątem wyszukiwania poprzez badania zachowań ruchu i analizę słów kluczowych. Audyt SEO jest istotnym procesem, ponieważ zasady optymalizacji wyszukiwarek zmieniają się dosyć często, zatem koncepcje wdrożone podczas tworzenia twojej strony internetowej mogą okazać się już nieaktualne.  Jeśli twoja strona ładuje się zbyt wolno to audyt również rozwiąże tę zagadkę i ukaże przyczyny problemu. Odpowiedni audyt strony internetowej wprowadzi najnowsze rozwiązania dotyczące optymalizacji i zidentyfikuje miejsca,
w których potrzebujesz zmian lub ulepszeń.

Identyfikacja obszarów sprzedaży

Badanie strony www może również pomóc w odnalezieniu obszarów, które wymagają ulepszeń pod kątem sprzedażowym dla potencjalnych klientów, może okazać się, że twoja witryna nie jest np. kompatybilna z urządzeniami przenośnymi. Przeprowadzenie audytu wskaże priorytety, na których należy się skoncentrować, by zwiększyć ruch, liczbę klientów i tym samym sprzedaż.

Audyt witryn wymaga czasu oraz specjalistycznej wiedzy, dlatego wsparcie specjalisty będzie tu nieocenione. Warto jednak regularnie badać stronę, ponieważ okresowe przeprowadzanie audytu treści zapewni nie tylko aktualność treści, ale również najlepsze możliwe współczynniki konwersji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here