Wszechobecna nerwowość, pośpiech, brak czasu, to cechy, które towarzyszą współczesnemu człowiekowi. Prędkość życia skutkuje wysokimi wymaganiami konsumentów co do sprzedaży towarów i usług – obsługa ma być szybka i profesjonalna. Aby sprostać tym wymaganiom warto zastosować system zarządzania ruchem klientów.
Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się w wielu firmach i instytucjach, które obsługują dziennie duże ilości kolejkowiczów, np. w bankach, urzędach czy na poczcie. W sposób przejrzysty porządkuje oczekujących na obsługę klientów poprzez najprostszy system pobierania numerków, lub ten bardziej skomplikowany gdzie petent określa cel wizyty, a system automatycznie dodaje go do odpowiedniej kolejki. Numer aktualnie obsługiwany jest wyświetlany na dobrze widocznych ekranach, co eliminuje kłótnie i niedomówienia kto za kim stał, oraz kto powinien teraz zostać obsłużony.
Zarządzanie ruchem klientów sprawia,że kolejkowicz załatwia na spokojnie daną sprawę, a przy okazji poświęca czas oczekiwania na własne potrzeby, a nie na obsesyjne pilnowanie swojego miejsca w kolejce. W tym czasie może np. przejrzeć najświeższe wiadomości, czytać książkę czy słuchać muzyki co z pewnością wpłynie pozytywnie na jego samopoczucie.
System kolejkowy umożliwia również klientowi w czasie oczekiwania na obsługę załatwienie innych spraw w danej instytucji. Bez konieczności zajmowania kolejki petent może swobodnie poruszać się po obiekcie i realizować inne cele.
System kolejkowy zapewnia także ochronę danych osobowych, np. w placówkach medycznych powszechną praktyką jest wywoływanie pacjentów po nazwisku. Po wprowadzeniu systemu numerów nie będzie to konieczne, a dodatkowo uniknie się chaosu przy wywoływaniu i dopytywania o konkretnych pacjentów.
Zarządzanie ruchem klientów poprzez użycie systemów kolejkowych wprowadza ład i porządek wśród petentów, ale i wśród pracowników, którzy nie tracą czasu na rozwiązywanie kolejkowych konfliktów i w spokoju mogą skoncentrować się nad swoimi zadaniami. Przyspiesza to ich pracę, co z kolei jest kolejną korzyścią dla kolejkowicza bowiem oznacza to dla niego mniej czasu spędzonego w kolejce a co za tym idzie mniej nerwów.