Katalog zazwyczaj kojarzy nam się z materiałami dostępnymi w dużych firmach czy salonach sprzedaży. Nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że katalog to pojęcie niezwykle szerokie i możemy w nim umieścić bardzo różne treści.

Katalog możemy wydrukować w wielu różnych formatach. Może on mieć 8 stron i być cienką broszurką, a może mieć ich nawet kilkadziesiąt, stając się tym samym np. jubileuszowym albumem. W zależności od przeznaczenia katalogu, ale i jego objętości i formatu, drukarnie proponują nam również szeroki wybór papieru o różnej gramaturze. Warto też zwrócić uwagę na sposób łączenia stron. Szczególnie polecane są katalogi szyte. Ta technika zapewnia bowiem trwałość i wytrzymałość katalogu.

Katalogi produktowe

Wydruk katalogu, ze względu na wielostronicowość, pozwala na wszechstronną prezentację firmy i jej oferty. Dobrze zaprojektowany katalog powinien być przejrzysty i zawierać najważniejsze informacje na temat poszczególnych produktów, a także wskazywać na to, co je wyróżnia. Specjaliści twierdzą, że klient, który otrzyma katalog w formie papierowej poświęci jego zawartości więcej czasu niż ten, który otrzyma jego elektroniczną wersję lub link do oferty na stronie internetowej firmy.

Foldery reklamowe

To, co w drukarni kryje się pod nazwą katalog, może równie dobrze pełnić funkcję nieco bardziej rozbudowanego folderu reklamowego. Wystarczy, że wybierzemy odpowiedni format i zamówimy najmniejszą ilość stron (8), by otrzymać elegancki folder promujący firmę i jej ofertę. Taki format świetnie sprawdzi się np. na wszelkiego rodzaju imprezach targowych, na które musimy przygotować materiał w większym nakładzie, a jednocześnie ulotka czy tradycyjny 4-stronicowy folder mogą okazać się zbyt małe, by pomieścić wszystkie niezbędne treści.

Cenniki

Firmy posiadające bogatą ofertę, zazwyczaj mają też bardzo rozbudowane cenniki. Tabele z cenami potrafią zajmować nawet po kilka stron. By nie wręczać klientom zwykłego wydruku spiętego spinaczem czy biurową zszywką, warto zastanowić się nad wydrukowaniem ich w bardziej eleganckiej formie, którą będzie katalog szyty. W ten sposób cennik będzie nie tylko atrakcyjniejszy wizualnie, ale również trwalszy, a to może mieć szczególnie znaczenie w przypadku branż, w których ceny na produkty czy usługi zmieniają się sezonowo.

Wydawnictwa okolicznościowe

Katalog szyty doskonale nada się również do druku wydawnictwa okolicznościowego. Szczególnie przydatnym katalog może okazać się, gdy planujemy druk podsumowujący dotychczasową działalność (np. by uczcić rocznicę powstania firmy), ale wydanie książkowego albumu przerasta nieco możliwości finansowe. Elegancki katalog szyty będzie wówczas świetną alternatywą.

Instrukcje, przewodniki, programy

Katalog szyty, ze względu na swoją formę i jej trwałość, pozwala też na druk wielu innych materiałów. Mogą to być instrukcje obsługi, regulaminy, małe lokalne przewodniki po atrakcjach turystycznych czy programy imprez wraz z opisami wydarzeń. Możliwości jest naprawdę wiele, wszystko zależy od potrzeb naszej firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here