Osoby, które chcą rozpocząć swoją działalność w formie sklepu internetowego muszą oczywiście znaleźć najpierw odpowiednich dostawców towaru. W tym przypadku najpierw trzeba zastanowić się nad ewentualnym asortymentem.
Dobry dostawca w przypadku sklepów online to zwykle klucz do sukcesu. Sklep internetowy nie ma bowiem prawa bytu, jeśli towary nie są dostępne w dobrej cenie i szybko. Ogromne znaczenie ma przede wszystkim szybkość realizowania zamówienie. Tymczasem sklepy internetowe na ogół nie posiadają własnych, dużych magazynów. Zwykle zamawiane są u dostawcy już po złożeniu zamówienia przez klienta. Tymczasem klientom bardzo często zależy na szybkiej wysyłce opłaconego towaru.
Ofertę potencjalnych dostawców można w łatwy sposób zdobyć za pomocą serwisów internetowych, forów, grup tematycznych czy blogów. Dobrze jest zapoznać się z różnego rodzaju serwisami branżowymi. Tam zresztą można od razu nawiązać szybki kontakt z daną firmą. Najczęściej w przypadku sklepów internetowych dostawcami są hurtownie oraz dystrybutorzy firmowi większych marek. Poza tym można też nawiązać współpracę z dostawcami zagranicznymi z Chin czy Tajlandii. Jednak w takiej sytuacji warto zadbać o możliwość zwrotu uszkodzonego towaru. W czasie tak długiej podróży o różnego rodzaju wypadki nie jest trudno.
Dla sklepów internetowych, które dopiero wchodzą na rynek korzystnym rozwiązaniem może być także usługa dropshippingu. W takiej sytuacji w momencie złożenia zamówienia to nie sklep, a hurtownia wysyła zamówiony towar do klienta. W ten sposób w znacznym stopniu można między innymi obniżyć koszty logistyczne. Poza tym podczas nawiązywania kontaktu z potencjalnymi dostawcami trzeba przygotować się na negocjacje odnośnie cen towaru. Nigdy nie należy godzić się na pierwszą zaproponowaną cenę, jaką podaje hurtownik czy inny dostawca. W przypadku składania większych zamówień czy długotrwałej współpracy można zwykle liczyć na atrakcyjne rabaty cenowe. Wówczas cena jednostkowa produktów znacznie spada.