SEO

W kontekście handlu internetowego istotne jest miejsce w rankingu wyszukiwarki. Klienci szukający produktu nie zapuszczają się zbyt daleko w proponowanych pozycjach. Skupiają uwagę na ścisłej topce propozycji generowanych przez wyszukiwarkę. Skuteczne pozycjonowanie witryny internetowej twojej firmy zależy od tego, czy treść w niej zawarta jest seo friendly. Co kryje się pod tym terminem? W jaki sposób zwiększyć ruch organiczny na stronie internetowej swojego sklepu? Jak skutecznie budować świadomość marki i wpłynąć na konwersję? O tym wszystkim dowiesz się z niniejszego poradnika.

Błędy rzutujące na sprzedaż

Niektórzy z nas dobrze pamiętają czasy, w których królowały zbite kolumny tekstów na blogach. Źle się je czytało i męczyły wzrok. Nie wzbudzały w nas chęci, aby kontynuować lekturę zawartej treści. Decydując się na prowadzenie witryny sklepowej lub oficjalnej strony internetowej firmy, nie popełniaj tego błędu. Nie wpłynie to na pozytywny odbiór kontentu. Co gorsza, roboty google z pewnością ukarzą taką stronę w ten sposób, iż zindeksowana zostanie na szarym końcu listy wyszukiwarki. Z czysto biznesowego punktu widzenia nie ma niczego gorszego. Kolejną kwestią, na którą warto jest zwrócić baczną uwagę, jest sama treść kontentu. Czy traktujesz daną firmę poważnie, widząc rażące błędy gramatyczne i ortograficzne w opisie oferty? Dokładnie to samo tyczy się każdego innego konsumenta. Warto jest postawić na dobrze napisane teksty i opisy produktów. Największym grzechem każdego moderatora takiej strony jest tak zwany duplicate content. Pod terminem tym kryje się całkowicie powielona treść tekstu z innych stron w sieci. Algorytmy wyszukiwarki bywają bezlitosne w ocenie takiego zabiegu. Strona zostaje automatycznie rzucona na szary koniec listy wyszukiwarki. Nie każdy dysponuje czasem potrzebnym na rozmaite zabiegi wpływające na pozycjonowanie strony. W tym celu warto, jest skorzystać z usług profesjonalnych agencji marketingowych. Na rynku jest ich mnóstwo. Jeśli czytając ten paragraf, zastanawiasz się nad skorzystaniem z tej opcji, możesz sprawdzić np. https://efectownia.pl/.

SEO friendly dla zainteresowanych

Skoro wiesz już jakie błędy rzutują na pozycjonowanie strony internetowej twojej firmy, przejdźmy do kolejnego punktu. Kontent zawarty na stronie oficjalnej witryny powinien być sporządzony zgodnie z zasadami SEO. Skupmy się na strukturze. Wspomnieliśmy o zbitych blokach tekstów, które źle się czyta. Teksty, które sprzedają, podzielone są na akapity, które łatwiej się czyta. Dzięki temu drobnemu zabiegowi istnieje dużo większa szansa na to, że potencjalny klient zostanie na stronie dłużej. Akapity powinny być również poprzedzielane nagłówkami (struktura h1, h2,  h3…hierarchicznie). Dowolny artykuł w sieci, na który się natkniesz, zbudowany jest właśnie w ten sposób. Kolejną kwestią jest linkbuilding. Prowadząc działalność gospodarczą nie zawsze mamy czas na pracę optymalizacyjne. W celu ułatwienia sobie sprawy można zgłosić się do profesjonalnych firm, które zrobią to za nas. Przykład takiej oferty znajdziesz pod adresem https://efectownia.pl/  Treści zachowujące dobrą strukturę seo friendly powinny zawierać linki wewnętrzne i zewnętrzne. O linkowaniu zewnętrznym słówko poniżej.

Dobry kontent to podstawa

W celu lepszego pozycjonowania strony swojej firmy powinno się zwracać uwagę na treść. Opisując ofertę sprzedażową, korzystaj z języka korzyści. Pisz nie tylko poprawnie językowo, ale i kreatywnie. Spraw, aby treść tworzonych przez ciebie opisów produktów, usług i kategorii przyciągała uwagę czytelnika. Od tego, czy go zainteresujesz, zależy tak zwana konwersja, czyli przekucie czytelnika w klienta. Pomysłowo i ciekawie stworzona treść wpływa bezpośrednio na wzrost ruchu organicznego i jest nagradzana przez algorytmy wyszukiwarki wyższym wynikiem na liście. Stronę oficjalną swojej firmy warto, jest podeprzeć blogami firmowymi i fanpage’ami na mediach społecznościowych. Warto jest zwrócić uwagę na język i zasady SEO. Im ciekawiej skonstruowany tekst, tym wyższe prawdopodobieństwo, że ktoś kliknie podany link. Docieramy do zagadnienia linkowania zewnętrznego. Celem takich odnośników jest przekierowanie czytelnika na stronę produktu widniejącego na twojej witrynie internetowej.

Podsumowanie

Na wzrost ruchu organicznego na stronie twojej firmy wpływa szereg czynników. Pragnąc wypozycjonować jak najwyżej witrynę swojego biznesu, warto, jest kreować treści w zgodzie z zasadami SEO. Pokrótce zwróć uwagę na;

  • podział treści na akapity i nagłówki h1, h2, h3,
  • odpowiednie linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne,
  • jakość zawartego w treści kontentu,
  • stworzenie lub zlecenie komuś innemu prowadzenia blogów firmowych.

Warto wystrzegać się zbitych kolumn tekstu i kopiowania treści z dostępnych stron internetowych. Teksty napisane w zgodzie z ogólnie przyjętymi zasadami SEO są dobrze widziane przez algorytmy google i zwiększają ruch organiczny na oficjalnej stronie internetowej firmy. Warto sobie wziąć to do serca.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here