Na początku zwykle jest pomysł na produkt lub usługę. Potem w głowie zaczyna kiełkować myśl, by założyć własny biznes. Tylko jak go wypromować, żeby firma odniosła sukces? Tutaj z pomocą przychodzi marketing, a jeszcze wcześniej – branding. Wrocław jest miastem, gdzie można spodziewać się dużej konkurencji. Jak wyróżnić się na jej tle?
Branding – Wrocław. Jak się wyróżnić w dużym mieście?
Branding sprawia, że firma lub organizacja jest postrzegana w określony sposób – to on wskazuje na jej charakter oraz wartości. Jego celem jest też wywołanie w odbiorcy konkretnych emocji i skojarzeń związanych z marką i branżą, którą reprezentuje. Branding ma też duży wpływ na pozyskiwanie stałych klientów, i to zarówno dla dużych, jak i małych firm. Istotną rolę będzie w tym odgrywała narracja jaką posługuje się firma. Powinna ona podkreślać wyjątkowość marki i tym samym wyróżniać ją na tle konkurencji. Właśnie z tego powodu jest jedną z pierwszych rzeczy, którymi należy się zająć przy zakładaniu własnego biznesu.
Źródło: Agencja Kreatywna Nomono
Źródło: Agencja Kreatywna Nomono
Podstawowa wiedza
Można wyróżnić kilka bazowych elementów, które powinny zostać obmyślone w ramach brandingu. Zalicza się do nich m.in. logo, slogan, określone kolory używane przez markę, typografia, a nawet ton w jakim przebiega komunikacja z odbiorcami (np. czy firma występuje w pozycji eksperta, czy raczej kumpla). Wszystkie stworzone elementy musza tworzyć spójną całość. W zależności od specyfiki branży, inaczej może wyglądać branding. Wrocław jest miastem, gdzie nie brakuje restauracji – jeśli lokal chce się wybić, musi w ramach brandingu zaprojektować przemyślane wnętrze i menu, a z kolei w przypadku produktów trzeba wymyślić jeszcze przyciągające wzrok opakowanie. Jeszcze inne organizacje mogą w ramach brandingu posługiwać się maskotą, która będzie się z nimi kojarzyć. Możliwości jest wiele, trzeba je tylko odpowiednio dostosować.
Źródło: Agencja Kreatywna Nomono
Agencja brandingowa – Wrocław. Współpraca z firmami
Najskuteczniejszą strategię obmyśli doświadczona agencja brandingowa. Wrocław to miasto, gdzie działa kilka firm, specjalizujących się w tego typu usługach. Przed odwiedzeniem którejkolwiek z nich, warto jednak zastanowić się, jaka jest wizja firmy i w jaki sposób ma ona być docelowo postrzegana. Im bardziej szczegółowy opis, tym łatwiej będzie agencji zrealizować projekt. Należy też pamiętać, że nie warto upierać się przy niektórych rozwiązaniach i – co może być czasem trudne – opłaca się mieć otwarte podejście. To pozwoli uniknąć nieporozumień i pomoże w tworzeniu brandingu.
Źródło: Agencja Kreatywna Nomono
Źródło: Agencja Kreatywna Nomono
Częste błędy
Rozpoczynając przygodę z kreowaniem narracji swojej marki, trzeba szczególnie uważać na często popełniane błędy. Jeden z nich jest związany z nazwą biznesu. Zdarza się, że właściciel firmy ma gotową wizję dotyczącą swojej nazwy, choć w rzeczywistości jest ona trudna do zapamiętania, niezwiązana z jego działalnością albo po prostu nieatrakcyjna. Nie należy zamykać się na nowe pomysły – lepiej zdać się na doświadczenie ekspertów z agencji. Podobnie wygląda kwestia logotypu. Powinno się wyróżniać, ale nie oznacza to, że musi mieć wiele krzykliwych kolorów i nadmiar elementów, każdy symbolizujący inną cechę marki. To może sprawiać chaotyczne wrażenie i odstraszać potencjalnych klientów. Prostota może być o wiele bardziej efektywna.
Szczegółowe informacje dotyczące brandingu są zamieszczane na stronie https://www.nomono.eu/portfolio/branding . Można tam przeczytać w jaki sposób były tworzone elementy identyfikacyjne dla poszczególnych marek i dowiedzieć się więcej o tym, jak kreuje się wizerunek marki. Większa wiedza na ten temat, pomaga w lepszym tworzeniu brandingu własnej firmy, co przekłada się na jej sukces na rynku.