Jak pisać skuteczne teksty na stronę www?

Konkurencja na polu sklepów internetowych jest coraz większa i nic w tym dziwnego. Co jednak decyduje o ich sukcesie czy porażce? Okazuje się, że nie zawsze największym atutem jest cena.

W sklepach internetowych klient nie może na własne oczy zobaczyć danego produktu czy go dotknąć. Zdany jest w takiej sytuacji tylko i wyłącznie na opis. To właśnie opis odgrywa tutaj najważniejszą rolę. Jednak wcale kluczem do sukcesu nie jest używanie górnolotnych stwierdzeń. Obecnie konsumenci są bowiem coraz bardziej świadomi i oczekują od sklepu konkretnych danych. Wprawdzie zakupione rzeczy zawsze można wrócić, ale to strata pieniędzy i czasu. Tylko rzetelny opis pozwala na dokonanie dobrego zakupu. Nie wolo kopiować opisów ze stron producenta i bazować tylko na nich.

Często brak opisów produktów czy ich kiepska jakość to główny problem sklepów internetowych. Na co więc zwrócić uwagę pisząc takie teksty? Przede wszystkim należy skupić się na konkretnych informacjach. Opisywać się powinno tylko i wyłącznie cechy produktu. Bardzo ważne jest przy tym ustalenie grupy docelowego odbiorcy danego produktu. Oczywiście warto przy tym działać na emocje, ale wcale nie najlepszym rozwiązaniem jest używanie przymiotników z serii „naj”. Klientów interesują tylko i wyłącznie konkretne korzyści z zakupu danego towaru. Oprócz korzyści finansowej liczą się także i inne kwestie. Poza tym opisy każdorazowo muszą być tworzone dla ludzi, choć dobrze copywriterzy potrafią tworzyć opisy, które dobrze się czyta, a przy tym są idealne dla wyszukiwarek.

Podczas tworzenia opisów do sklepu internetowego trzeba przede wszystkim unikać kopiowania opisów z innych sklepów czy ze strony producenta. Każdy opis powinien być unikalny i w 100% oryginalny. Tylko wówczas spełni dobrze swoją rolę. Opisy nie mogą być przy tym za długie i nudne. Niewskazane jest także powielanie informacji i pisanie suchych faktów, które nie są podparte żadnymi argumentami. Do ludzi należy pisać językiem korzyści – co im da zakupiony przedmiot.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here