IT enterprise

Na otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa składają się wszystkie czynniki wewnętrzne i zewnętrzne, które wpływają na wyniki i rozwój przedsiębiorstwa. Czynniki zewnętrzne obejmują makro- i mikroekonomię, trendy społeczne, politykę, technologię i inne, a każdy z tych czynników może potencjalnie pomóc lub zaszkodzić przedsiębiorstwu. Czynniki wewnętrzne obejmują między innymi cele i cele przedsiębiorstwa, zasady, metody, strukturę organizacyjną i styl zarządzania.

Jednym z czynników wewnętrznych są możliwości i struktura funkcji informatycznej przedsiębiorstwa. Co ciekawe w tym czynniku, jest on nierozerwalnie związany ze wszystkimi czynnikami. W rzeczywistości odnoszący sukcesy IT enterprise, zwanego także jako EIT musi uwzględniać dyrektywy, polityki, cele i ograniczenia wszystkich innych funkcji jako dane wejściowe do projektu organizacyjnego i usługowego. Należy zbadać, dokładnie zrozumieć i udokumentować wszystkie istotne czynniki środowiskowe, aby można je było w pełni uwzględnić podczas projektowania usług IT.

Dodatkowym wyzwaniem jest to, że czynniki te zmieniają się – niektóre często – co wymaga niemal ciągłego ponownego badania otoczenia biznesowego. Aby dobrze wykonywać swoją pracę, EIT musi mieć wgląd w zrozumienie przez przedsiębiorstwo wszystkich jego czynników biznesowych. Stosowane są często różnego rodzaju nowoczesne technologie, między innymi wyświetlacze LED. W wielu organizacjach EIT stał się kluczowym obszarem funkcjonalnym, za pośrednictwem którego przedsiębiorstwa projektują nowe procesy biznesowe i rozwijają wyspecjalizowane zdolności organizacyjne. Te nowe procesy i możliwości nie są generowane oddzielnie. Zamiast tego EIT musi być w pełni zintegrowany ze wszystkimi departamentami, gdzie ich rozwiązania przyniosą skutek.

W dzisiejszym środowisku jest to zazwyczaj całe przedsiębiorstwo. Ogólnie rzecz biorąc, EIT zapewnia rusztowanie, na którym przebiegają procesy biznesowe, z jednego działu do drugiego. Dobrym tego przykładem jest proces zarządzania zamówieniami, który przebiega od przyjęcia zamówienia przez dział sprzedaży, przez fakturowanie i zarządzanie zapasami, aż do ostatecznej dostawy do klienta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here