Email marketing w sklepie online

Dzięki internetowi coraz więcej osób dokonuje zakupów online. E-handel zyskuje znaczną popularność i nie ma w tym nic dziwnego. Jednak prowadzenie efektywnej sprzedaży w sieci nie jest wcale takie łatwe. Różnice między handlem online i handlem tradycyjnym są ogromne. W przypadku sklepów internetowych doskonałym narzędziem do generowania zysków jest na przykład niezmiennie email marketing.

Oczywiście nie oznacza to, że ofertę mailowo można przesyłać do wszystkich. Samo zebranie adresów email oraz uzyskanie od ich właścicieli zgody na korespondencję to dopiero początek. Kluczem do sukcesu email marketingu jest analiza jego efektów. Dzięki prostym narzędziom można badać m.in. OR – procent otworzonych wiadomości czy CTR – współczynnik klikalności. Pozwala to na szybkie podjęcie odpowiedniej reakcji. To doskonała alternatywa dla klasycznej reklamy, gdzie za przekaz płaci się niezależnie od jego efektywności aż do końca danego okresu rozliczeniowego.

Okazuje się też, że każda wiadomość mailowa ma pewne charakterystyczne dla siebie wielkości. Dlatego też masowe wysyłanie maili zamienia się powoli w narzędzie analiz behawioralnych konsumentów. Pozwala to na analizę kto i jak zachował się po otworzeniu wiadomości email. Rola sprzedawcy w tym przypadku ogranicza się jedynie do przygotowania towarów do wysyłki oraz ich wysłania do klienta pod wskazany wcześniej adres. Wszystkie dane są analizowane i zbierane przez sam system, co sprawę bardzo upraszcza i przyspiesza.

Cały proces zbierania i analizowania zachowań konsumentów jest długotrwały. Jednak jego efektem jest personalizacja, która pozwala na dostarczanie konsumentom tego czego w danym momencie oczekują. Nie ogranicza się ona już tylko do podania imienia w tytule wiadomości, ale do przedstawienia mu specjalnie dla niego przygotowanej oferty. Dzięki temu każdy klient czuje się wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju, co sprawia, że chętniej dokonuje zakupu w danym sklepie. Wpływa to oczywiście w dużym stopniu na wzrost sprzedaży.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here