Filmy promocyjne – zadbaj o wsparcie dla działu handlowego

Niezależnie od tego, czy twoja firma dopiero zaczyna się rozwijać, czy jesteś już popularną marką na rynku i cieszyć się uznaniem klientów, współpracowników i konkurencji, zawsze musisz dbać o to, by marketing charakteryzował się prawdziwym profesjonalizmem. Filmy promocyjne to doskonałe narzędzie, by dotrzeć do klientów w sposób wygodny, komfortowy i przede wszystkim bezpośredni.

Przed realizacją takiego zadania, warto zastanowić się nad tym, jak powinny wyglądać dobrze przygotowane filmy promocyjne, by inwestycja zwróciła się firmie w satysfakcjonujący sposób.

Określ potrzeby i cele w jasny oraz zrozumiały sposób

Chcesz promować markę, ofertę lub konkretny produkt? W pierwszej kolejności musisz określić budżet, jaki możesz przeznaczyć na daną kampanię. Filmy promocyjne to w pewnym sensie reklamy, jednak charakteryzują się dużo dłuższym metrażem, a co za tym idzie, cena przygotowania takiego materiału będzie znacznie wyższa.

Porównajmy, jak wygląda sytuacja w praktyce i teorii. Reklama to kilkunasto lub maksymalnie kilkudziesięcio sekundowy spot, w którym przedstawiona jest ofert, np. nowoczesna lodówka, posiadająca innowacyjne rozwiązania technologiczne. W tak krótkim czasie można jedynie przedstawić trzy systemy lub wytłumaczyć działanie jednego z nich, w bardzo mocno okrojony sposób – zazwyczaj kończy się to na przedstawieniu największej zalety i to wszystko.

Filmy promocyjne mają zadanie dogłębnego przedstawienia produktu, wraz ze szczegółowym wytłumaczeniem jak wszystko działa i dlaczego jest lepsze od pozostałych rozwiązań. Posłużmy się wcześniejszym przykładem innowacyjnej lodówki. Tutaj możemy wymienić wszystkie jej zalety i systemy, np. nofrost, czy chociażby klasę energooszczędności itp. Następnie można przejść do wytłumaczenia, jaki układ odpowiada za poprawne działanie, w jaki sposób on pracuje i co wpływa na jego wydajność. Film promocyjny może być dłuższy (czas to nawet 15-60 minut, w zależności od oczekiwań słuchaczy), jednak warto zająć się jego produkcją w taki sposób, by nie zanudził on na śmierć interesantów, gdyż odstraszy on wtedy potencjalnych kontrahentów.

Formatów, które oferowane są przez filmy promocyjne, jest naprawdę wiele. Im będą one bardziej kreatywne i lepiej zmontowane, tym lepiej – chociaż obecnie często można zauważyć, że w dobie pięknych i doskonale zmontowanych produkcji, świetne przebicie mają również te z niską jakością, ponieważ tworzą w pewnym sensie kontrast budzący zainteresowanie. Przykładem mogą być m.in. paradokumenty, którym daleko nawet do klasycznych produkcji serialowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here