Email marketing

Prowadzenie korespondencji elektronicznej zapoczątkowane zostało poprzez pocztę email. Jest to pierwsza z form komunikacji, która powstała jeszcze przed erą komunikatorów online i różnego rodzaju portali społecznościowych. W 1971 została wysłana pierwsza wiadomość tekstowa i do dziś towarzyszy nam w życiu codziennym prywatnie, a bez emaila wiele firm nie miałoby szans zaistnieć i funkcjonować na co dzień. Jak to się ma do marketingu? Zapraszam do artykułu.

Marketing poprzez email — czym jest?

Prowadzenie promocji swojej firmy można kierować poprzez wiele dostępnych w sieci internetowej narzędzi. Są wśród nich m.in. Google Ads, social media, czy też działania windujące reklamowaną stronę w wyszukiwarkach. Obecnie jednak powstał nowy trend — email marketing.

Forma reklamy poprzez email wykorzystuje do promocji wirtualne skrzynki pocztowe właśnie. W tym właśnie miejscu dochodzi do relacji na linii firma-klient.

Ważnym elementem jest tu oczywiście przygotowanie odpowiedniej reklamy, która skutecznie zaangażuje odbiorcę treści. Warto zauważyć, że obecnie aktywnych kont email w sieci jest nawet dwukrotnie więcej niż użytkowników na znanych portalach społecznościowych z Facebookiem na czele. To daje możliwość dotarcia do wielu osób bezpośrednio, a więc tylu potencjalnych klientów zyskuje osoba, która zdecyduje się na email marketing.

Email marketing — skuteczne działania

Email marketing w przeciwieństwie to innych form reklamy daje możliwość trafienia bezpośrednio do pożądanego odbiorcy. Warto więc przygotować taką treść, która będzie dobrze trafiała w tę konkretną grupę. Jakie działania są skuteczne?

  • Reklama za przyzwoleniem polega na dostarczeniu reklam wyłącznie osobom, które wyraziły na to chęć. To ważne, aby reklama trafiała po pierwsze wyłącznie do osób, które potencjalnie są faktycznie zainwestowane reklamowaną opcją, a po drugie był całkowicie legalne z prawem. To sprawi, że firma może wejść w cykl długofalowej relacji ze swoim obecnym lub przyszłym klientem;
  • Krótkie, spersonalizowane wiadomości — najlepsze są tematy krótkie maksymalnie do trzech słów, są one chwytliwe, działają intrygująco na odbiorcę. Warto również spersonalizować reklamę dla konkretnego odbiorcy, gdyż wzmianka imienia sprawi, że poczuje się on wyróżniony i skłonny do sprawdzenia treści, a nawet odpowiedzi;
  • Prosty temat — zgodny z treścią — walka o klienta i najciekawsze leady bywa przekombinowana. Twórca reklamy wtedy tworzy temat, który nie pokrywa się z treścią, co w konsekwencji powoduje brak chęci odbiorcy na sprawdzanie kolejnych wiadomości i odpowiadania na nie. Warto czasem uprościć tytuł, lecz zachować go w formie odpowiadającej tematyce reklamy.

Warto również zwrócić uwagę, aby realizowany email marketing miał spersonalizowany adres nadawcy, ciekawym połączeniem jest zastosowanie grafiku wraz z przekazem tekstowym i zachęcenie do działania i odpowiedzi odbiorcy wiadomości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here