Wszystko zaczęło się od wirtualnego pamiętnika. Kilkadziesiąt lat temu zwierzaliśmy się na kartkach papieru, potem nastała era cyfryzacji i Internetu, a więc również pamiętnik przestał być białymi kartkami, a stał się kolorową stroną internetową, do której każdy miał dostęp. Blog dzisiaj to nie tylko wirtualny pamiętnik, pełni wiele funkcji, w tym również promocji siebie i swojej firmy oraz produktów, a także budowania pozytywnego wizerunku eksperta.

W świecie blogosfery

„Blogosfera” pojęcie, które może przypominać swoim brzmieniem nazwę jakiejś nieznanej planety lub galaktyki. Blogosfera to przestrzeń w sieci, która zrzesza blogerów z tej samej branży, dziedziny. Blogi połączone są ze sobą, tworząc pewnego rodzaju sieć. Ich autorzy dzielą się na nich swoimi przemyśleniami, komentują nawzajem swoje wpisy, a także zostawiają linki do swojej strony.

Jaki jest cel takich działań? I po co właściwie istnieje blogosfera? Każdy z blogerów, niezależnie od tego, czy jest to osoba prowadząca bloga kulinarnego lub modowego czy też bloga firmowego, chce, aby był on coraz częściej czytany i zyskiwał coraz większą popularność. Muszą oni być więc aktywnymi użytkownikami Internetu, docierać do odbiorców różnymi kanałami, wykorzystując do tego wiele narzędzi. Blogosfera ma im to ułatwić. Nie jest to jednak „świat” idealny. Jak w każdym, napotykamy wiele problemów, w tym przypadku są to: uzależnienie blogerów od systemu i tworzenie zamkniętych społeczności, a także spam w komentarzach.

Rywalizacja i wsparcie

„Mieszkańcy” blogosfery coraz chętniej pomagają sobie nawzajem. Przykładem takiego wzajemnego wsparcia jest umieszczanie na swoich stronach linków do innych blogów, a nawet promowanie ich w swoich wpisach. Jeszcze do niedawna trudno było spotkać się z taką pomocą. Każdy koncentrował się tylko na sobie i w blogosferze obserwowaliśmy jedynie rywalizację, często bardzo nieprzyjemną w skutkach. Blogerzy uświadomili sobie jednak, że najwięcej mogą zyskać, podejmując współpracę z innymi. Mają wtedy większe możliwości, a kanałów komunikacji z odbiorcą jest bardzo dużo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here