Automatyzacja procesów biznesowych w e-commerce

Niemal oczywiste jest już dla nas, że po kliknięciu “kup teraz” i podaniu numerów karty płatniczej możemy spodziewać się na skrzynce mailowej potwierdzenia płatności, informacji o rozpoczęciu procesowania zamówienia, a po kilku dniach SMSa z informacją, że produkt wyruszył w drogę lub już nawet czeka w paczkomacie.

Z tej perspektywy widać jednak tylko wierzchołek góry lodowej.

Jak duże firmy dbają o przebieg podróży produktu, od produkcji przez logistykę, magazynowanie, aż po procesowanie płatności, nadanie i wysyłkę do klienta? Poprzez automatyzację procesów biznesowych!

To właśnie dzięki dobrze zaplanowanemu i opisanemu wizualnie procesowi duże firmy mogą z jednego miejsca zarządzać procesami biznesowymi, które realizują dla setek tysięcy klientów dziennie.

Jakie firmy korzystają z automatyzacji procesów biznesowych? Takie jak Zalando!

Z narzędzi BPA (business proces automation) korzystają głównie średnie, duże i bardzo duże firmy, które mają potrzebę ujednolicenia zarządzania skomplikowanymi procesami realizowanymi setki tysięcy razy dziennie.

Jedną z takich firm w branży e-commerce jest Zalando, które od 2014 korzysta z Camunda BPM – wiodącego narzędzia do automatyzacji procesów. Dzięki temu narzędziu Zalando nie tylko zarządza procesem zamówienia dla 16 milionów klientów, ale również integruje wiele usług, takich jak serwis kuponowy, płatnościowy, partnerski, system logistyczny czy SAP.

Jakie korzyści ma e-commerce z wdrożenia silnika automatyzacji procesów? Te korzyści to m.in.:

– niższe koszty realizacji procesów
– wyższa jakość obsługi
– większa produktywność procesów
– zwiększenie motywacji pracowników poprzez odciążenie ich od powtarzalnych zadań
– zwiększenie przejrzystości i ułatwione obserwowanie procesów dzięki wspólnej w całej organizacji notacji BPMN 2.0

W jaki sposób firmy z branży e-commerce wdrażają BPA?

Proces ten nie jest oczywisty i za każdym razem może wyglądać inaczej. Na drodze firmy wdrażającej automatyzację procesów czekają takie zadania jak:

– wybranie procesu do automatyzacji

– wybranie platformy BPM

– znalezienie zwolenników projektu

– opisanie procesów wspólnym językiem wizualnym BPMN / BPMN 2.0

– zbudowanie Proof of Concept, a później projektu Lighthouse

Więcej o automatyzacji procesów biznesowych (workflow automation) i tym jakie korzyści niesie dla firm z branży e-commerce znajdziesz w e-booku Automatyzacja Procesów Biznesowych.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here