Reklamowanie sklepu internetowego na Facebooku

0
Reklamowanie sklepu internetowego na Facebooku

Obecnie każdy liczący się sklep internetowy powinien posiadać własny fanpage na Facebooku. Można to zrobić oczywiście całkowicie za darmo. Takie konto ma na celu promowanie sklepu. Poza tym oferuje dostęp do wielu ciekawych statystyk i nie tylko.

Samo stworzenie fanpage’a jest bardzo proste. Wystarczy skorzystać z przeznaczonego do tego zadania kreatora. Dzięki temu rozwiązaniu można w jednym miejscu gromadzić wszystkich potencjalnych klientów danego sklepu internetowego. Można do nich regularnie wysyłać informacje o promocjach czy konkursach. Za sprawą dobrze przygotowanej treści można trafić do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Poza tym w przeciwieństwie od np. newslettera treści wyświetlają się wszystkim osobom, przez co wiele osób na danym sklep może natrafić zupełnie przypadkowo.

Poza tym skorzystać można również z opcji płatnej reklamy na Facebooku. Serwis oferuje w tym zakresie naprawdę wiele możliwości. Można m.in. określić dokładną grupę docelową potencjalnych klientów. W ten sposób reklama staje się o wiele bardziej skuteczna. Nie trzeba też od razu inwestować w nią ogromnych środków finansowych. Reklama to świetny sposób na pozyskanie nowych fanów i potencjalnych klientów. Z kolei w przypadku już zdobytych klientów można im zaoferować możliwość regularnego otrzymywania informacji odnośnie promocji.

Wiele osób decyduje się polubić dany fanpage z uwagi na możliwość otrzymywania informacji o kuponach rabatowych czy ciekawych promocjach. Od niedawna Facebook za sprawą funkcji „oferty” pozwala na rozdawanie kuponów rabatowych. To jeden z ciekawszych i skuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie i utrzymywanie klientów. Dużą popularnością cieszą się też z reguły konkursy prowadzone na fanpage’u. Rozdając kilka upominków można dotrzeć do bardzo szerokiej grupy odbiorców.

Działania na portalach społecznościowych można prowadzić samodzielnie, co jest rozwiązaniem oczywiście najtańszym. Z drugiej strony na rynku nie brak doświadczonych agencji, które zajmują się tym profesjonalnie.

Koszty firmowe a sklep internetowy

0
Koszty firmowe a sklep internetowy

Oczywiście prowadzenie sklepu internetowego wiąże się ze sporymi wydatkami różnego rodzaju. Miesięczne koszty mogą wynosić nawet od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Wiele zależy od ilości zatrudnianych pracowników, wysokości czynszu czy ilości zamawianego towaru. Zdecydowaną większość z nich na szczęście można ująć jako koszt, co wpływa na obniżenie wysokości podatku dochodowego.

Koszty prowadzenia działalności to nic innego jak koszty ponoszone w celu osiągnięcia przychodów czy zachowania źródła przychodów. Takim kosztem jest wydatek na zakup telefonu czy komputera. Jednak aby to zrobić dany wydatek trzeba udokumentować rachunkiem lub fakturą. Trzeba też pamiętać, że takie koszty podlegają również interpretacji ze strony urzędników. Do kosztów prowadzenia firmy wpisać można jedynie wydatki związane bezpośrednio z prowadzoną działalnością. W razie potrzeby trzeba to udowodnić. Poza tym wydatek nie może znaleźć się na liście wydatków nieuznawanych za koszty uzyskania przychodów.

W sklepach internetowych zwykle jako wydatki wpisuje się koszty zakupu towarów handlowych, opakowań, a także opłaty za przesyłki kurierskie. Do wydatków wpisać można też opłaty za czynsz i media za wynajmowane biuro czy magazyn. Prowadząc firmę we własnym mieszkaniu odliczyć można jedynie część wydatków. Poza tym wiąże się to zw wzrostem podatku od nieruchomości. Do kosztów prowadzenia działalności można również wliczyć wydatki na rachunki telefoniczne, o ile telefon wykorzystywany jest w celach służbowych.

Istnieje też możliwość wpisania w koszty wydatków na zakup mebli biurowych, środków czystości czy sprzętu biurowego. Z kolei wydatki związane z transportem, które można wpisać w koszty prowadzonej działalności do zakup pojazdu, części do niego oraz paliwa, a także jego serwisowanie itd czy ceny biletów autobusowych. Co ciekawe, wydatki to także składki odprowadzane za pracowników i to bez względu na rodzaj podpisanej z nimi umowy. Podobnie jest z wydatkami na imprezy integracyjne wszelkiego rodzaju.

Jak pisać skuteczne teksty na stronę www?

0
Jak pisać skuteczne teksty na stronę www?

Konkurencja na polu sklepów internetowych jest coraz większa i nic w tym dziwnego. Co jednak decyduje o ich sukcesie czy porażce? Okazuje się, że nie zawsze największym atutem jest cena.

W sklepach internetowych klient nie może na własne oczy zobaczyć danego produktu czy go dotknąć. Zdany jest w takiej sytuacji tylko i wyłącznie na opis. To właśnie opis odgrywa tutaj najważniejszą rolę. Jednak wcale kluczem do sukcesu nie jest używanie górnolotnych stwierdzeń. Obecnie konsumenci są bowiem coraz bardziej świadomi i oczekują od sklepu konkretnych danych. Wprawdzie zakupione rzeczy zawsze można wrócić, ale to strata pieniędzy i czasu. Tylko rzetelny opis pozwala na dokonanie dobrego zakupu. Nie wolo kopiować opisów ze stron producenta i bazować tylko na nich.

Często brak opisów produktów czy ich kiepska jakość to główny problem sklepów internetowych. Na co więc zwrócić uwagę pisząc takie teksty? Przede wszystkim należy skupić się na konkretnych informacjach. Opisywać się powinno tylko i wyłącznie cechy produktu. Bardzo ważne jest przy tym ustalenie grupy docelowego odbiorcy danego produktu. Oczywiście warto przy tym działać na emocje, ale wcale nie najlepszym rozwiązaniem jest używanie przymiotników z serii „naj”. Klientów interesują tylko i wyłącznie konkretne korzyści z zakupu danego towaru. Oprócz korzyści finansowej liczą się także i inne kwestie. Poza tym opisy każdorazowo muszą być tworzone dla ludzi, choć dobrze copywriterzy potrafią tworzyć opisy, które dobrze się czyta, a przy tym są idealne dla wyszukiwarek.

Podczas tworzenia opisów do sklepu internetowego trzeba przede wszystkim unikać kopiowania opisów z innych sklepów czy ze strony producenta. Każdy opis powinien być unikalny i w 100% oryginalny. Tylko wówczas spełni dobrze swoją rolę. Opisy nie mogą być przy tym za długie i nudne. Niewskazane jest także powielanie informacji i pisanie suchych faktów, które nie są podparte żadnymi argumentami. Do ludzi należy pisać językiem korzyści – co im da zakupiony przedmiot.

Zobacz też