Zalety zastosowań rozwiązań telematycznych

0

Zastosowanie rozwiązań telematycznych może być dla kierowców drażliwym tematem. Każda możliwość gromadzenia informacji wrażliwych może wzbudzać podejrzenia, ale w tym przypadku niemal zawsze będą to obawy bezpodstawne.

Prowadzisz jednoosobową działalność? Sprawdź, jakie konto będzie najlepsze

Jeśli zamierzasz założyć firmę, przed tobą sporo formalności. Poza wpisem do ewidencji, koniecznością jest m.in. założenie rachunku bankowego, na który będą wpływać twoje przychody z działalności. Chociaż kwestia ta wydawać się może oczywista, sprawdź możliwości.

Opakowanie ma znaczenie! O tym, w co pakować produkty w branży e-commerce

Mówi się, że liczy się wnętrze. Choć trudno się z tym nie zgodzić, śmiało odpowiadamy: nie tylko. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, z pewnością wiesz, że równie ważne, jak to co w środku, jest to, co znajduje się na zewnątrz: opakowanie. Jakie wybrać, by zadowolony klient powrócił z kolejnym zamówieniem? W co zapakować swoje produkty, by bezpiecznie dotarły na miejsce? Podpowiadamy!

Kasa fiskalna w sklepie online

Kasa fiskalna w sklepie online

Osoby, które planują rozpocząć sprzedaż w sieci muszą wcześniej sprawdzić czy nie będą musiały zakupić kasy fiskalnej. Okazuje się bowiem, że niektóre formy sprzedaży są objęte obowiązkiem ewidencjonowania ich na kasie i to bez względu na fakt bycia podatnikiem VAT czy nie.

Rejestracja sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej nie jest wymagana m.in. od przedsiębiorców, którzy dokonują sprzedaży na rzecz firm i innych instytucji prowadzących działalności gospodarcze, osiągają obrót ze sprzedaży na rzecz osób fizycznych mniejszy niż 20000 zł rocznie czy prowadzących sprzedaż wysyłkową przez internet, którzy otrzymują zapłatę tylko w formie bezgotówkowej. Jednak są też przedsiębiorcy mający obowiązek nabycia kasy fiskalnej już od pierwszej sprzedaży detalicznej. W przypadku sklepów internetowych są do sprzedawcy zapisanych i niezapisanych nośników danych, części i akcesoriów do pojazdów silnikowych, biżuterii, sprzętu radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego, sprzętu fotograficznego, wyrobów tytoniowych, napojów alkoholowych czy perfum. Dotyczy to jednak tylko sprzedawców przeprowadzających transakcje na rzecz osób fizycznych, które nie prowadza własnej działalności gospodarczej czy rolników ryczałtowych.

Jeśli nie ma kasy fiskalnej to sprzedawca wystawia fakturę lub zwykły dowód sprzedaży, kiedy nie posiada danych nabywcy. Z kolei w przypadku posiadania kasy sprzedawca wystawia paragony, a także sporządza dobowe i miesięczne raporty sprzedaży. W pewnych sytuacjach klient może go też poprosić o fakturę, którą sprzedawca ma obowiązek wystawić. W pierwszej kolejności wybija się jednak paragon.

Posiadanie kasy fiskalnej ma jednak swoje zalety. Za jej pomocą sprzedawca ma przede wszystkim znaczną kontrolę nad swoimi finansami. Jej zakup wiąże się też ze sporym kosztem, ale po spełnieniu określonych warunków można ubiegać się o dopłatę do kasy fiskalnej. Pieniądze trzeba jednak zwrócić jeśli działalność gospodarcza zostanie zamknięta przed upływem trzech lat od momentu otrzymania dopłaty.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

0
Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepu internetowego to w zasadzie obecnie konieczność. Wysoka pozycja w wyszukiwarce przekłada się zwykle na wyższe obroty, a tym samym znacznie wyższe zyski. Z pozycjonowaniem związane są takie pojęcia jak SEM, SEO czy długi ogon. Na pozycję w wyszukiwarce wpływ ma zarówno treść znajdująca się na stronie, jak i jej kod źródłowy.

Sklepy, w których kod został zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarki uzyskują znacznie lepsze wyniki w wynikach wyszukiwania niż ma to miejsce w przypadku innych programów i systemów. Coraz więcej firm dostarcza zresztą swoim klientom optymalny kod HTML zgodny z aktualnymi standardami tworzenia stron internetowych oraz narzędzia integracyjne. Dzięki nim wyszukiwarki internetowe nie mają problemów z odczytywaniem danych stron www. Obecnie wszystkie nowe sklepy internetowe powinny być tworzone z wykorzystaniem nowoczesnej technologii RDW. W ten sposób mogą się bowiem w odpowiedni sposób wyświetlać także na urządzeniach mobilnych. Ma to ogromny wpływ na pozycjonowanie.

Działania promocyjne SEM mają z kolei na celu osiągnięcie większej widoczności w wynikach wyszukiwania. Za sprawą specjalnych systemów można samodzielnie sterować wyświetlaniem reklam oraz stawkami za kliknięcie z reklamę. Poza tym w przypadku wielu sklepów internetowych znaczny procent obrotów generują tzw wyszukiwania długiego ogona. To wyszukiwania polegająca na wpisaniu przez potencjalnych klientów zawężonej i konkretnej frazy. Dlatego też coraz większa liczba przedsiębiorców zwraca na to uwagę.

Ciekawym rozwiązaniem, które w ostatnim czasie zyskuje na popularności jest też skorzystanie z płatnych form pozyskiwania odwiedzin. Na to na celu zwiększenie ruchu na danej stornie www. To rozwiązanie bywa bardzo pomocne m.in. podczas prowadzenia okresowej promocji na dane produkty itd. Jednak w zakresie długoterminowym znacznie lepszym sposobem na pozyskiwanie klientów jest pozycjonowanie sklepu internetowego. To proces jednak wymagający sporego nakładu pracy i czasu.

Magazyny w sklepach internetowych

0
Magazyny w sklepach internetowych

Oczywiście niezależnie od tego czy jest to sklep internetowy czy stacjonarny to najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie pełnego asortymentu pod ręką. Jenak są tez branże, gdzie brak produktów w magazynie jest normą i nie stanowi większego problemu dla klientów.

W przypadku sklepów stacjonarnych przykładem jest branża meblowa. Meble wprawdzie można obejrzeć na żywo w sklepie, ale na realizację zamówienia czeka się zwykle kilka dni. Poza tym niekiedy można wprowadzić niewielkie zmiany w ich wyglądzie. Podobnie bywa w aptekach, gdzie na specyficzne i rzadkie leki należy poczekać. Podobnie bardzo często jest w przypadku sklepów internetowych. Niekiedy sprzedawca posiada w magazynie tylko część sprzedawanych przez siebie produktów, zwykle są to bestsellery, które cieszą się największą popularnością Resztę sprowadza na zamówienie klientów. Konsumenci są do tego już przyzwyczajeni, ale chętniej wybierają te sklepy, gdzie na towar muszą czekać krócej.

W internecie działają tez e-sklepy, które doskonale radzą sobie bez posiadania towarów na stanie. Tak jest m.in. w przypadku sklepów oferujących produkty luksusowe. Niekiedy koszt magazynowania towaru mógłby bowiem być o wiele wyższy niż zyski pochodzące z jego sprzedaży. Bez magazynu nie mogą natomiast obejść się sklepy sprzedające różnego rodzaju prezenty i akcesoria. W końcu wiele osób przypomina sobie o prezentach w ostatniej chwili.

Dla sprzedawcy duże znaczenie ma czas. Im krócej magazynuje od u siebie towar, tym oczywiście dla niego lepiej. Jednak na ogół towar lepiej mieć na magazynie niż sprowadzać do go dopiero po zakupieniu go przez klienta. Niestety wciąż wiele osób, które rozpoczynają swoją przygodę z e-handlem decyduje się na początku na niekorzystanie z własnego magazynu. Zwykle nie przynosi to większych zysków, za wyjątkiem wspomnianych już wyjątkowych branż. Choć oczywiście trzeba też sobie zdawać sprawę jak wiele dzieli handel tradycyjny od handlu internetowego. W obu przypadkach różne czynniki decydują o sukcesie.

Sklep internetowy – jak założyć?

0
Sklep internetowy - jak założyć?

W Polsce rynek e-commerce ma się bardzo dobrze. Jak zatem założyć sklep internetowy? O czym warto wiedzieć planując wejście w e-biznes?

Na pewno założenie sklepu internetowego nie jest sprawą łatwą. Wprawdzie z technicznego punktu widzenia nie musi wymagać znacznych nakładów inwestycyjnych, ale to tylko początek działań. Kluczem do sukcesu jest oczywiście przede wszystkim dobry pomysł. Dobrze jest go również skonfrontować z rzeczywistością. Warto więc sprawdzić konkurencję oraz zrobić rozeznanie rynku. To podstawy e-commerce. Na samym wstępnie można również przygotować wstępną strategię marketingową, w której powinny znaleźć się takie elementy jak finansowanie, grupa docelowa, produkty, logistyka, obsługa klienta, reklama i wiele innych. Takiej strategii nie trzeba się później kurczowo trzymać, ale pomaga ona podczas kolejnych etapów rozwoju biznesu.

Każdy sklep internetowy musi też posiadać odpowiednią nazwę, najlepiej niedługą, która łatwo się daje zapamiętać i dostosowaną do danego biznesu. Warto poświęcić na to nieco więcej czasu, bo to w dużej mierze decyduje o sukcesie lub porażce sklepu. Później przychodzi czas na założenie działalności gospodarczej. To dla wielu osób etap trudny. W Polsce konieczne jest zarejestrowanie firmy w urzędzie miasta, zdobycie REGON-u w US, założenie firmowego konta bankowego, zamówienie pieczątki, zarejestrowanie numeru NIP oraz wybranie formy opodatkowania.

Jedną z trudniejszych decyzji jest wybranie oprogramowania do swojego sklepu. Rozwiązań jest w tym przypadku kilka. Można postawić m.in. na oprogramowanie darmowe, płatne lub stworzyć je od podstaw. Każda opcja ma swoje wady i zalety. Na początku dobrym pomysłem wydaje się zakup gotowego oprogramowania, oczywiście po wcześniejszym sprawdzeniu jego funkcjonalności. Wybór na rynku w tym zakresie jest coraz większy. Programy darmowe niestety często nie spełniają swojej roli, bo są wadliwe czy pełne błędów. Z kolei stworzenie własnego programu bywa na początku zbyt drogim rozwiązaniem.

Jakie oprogramowanie do sklepu internetowego?

Jakie oprogramowanie do sklepu internetowego?

Podczas zakładania sklepu internetowego trzeba m.in. wybrać odpowiednie oprogramowanie. Na szczęściu opcji jest w tym zakresie coraz więcej. Są to zarówno programy bezpłatne, jak i rozwiązania pisane w całości od podstaw. Jak zatem wybrać dobrze?

Dużą popularnością cieszą się na pewno oprogramowania bezpłatne Open-Source. Wystarczy je pobrać i zainstalować na własnym serwerze. Jednym z częściej wykorzystywanych programów jest PretaShop, który jest niezwykle intuicyjny i łatwy do ewentualnej rozbudowy. Kolejne moduły można zainstalować bez ingerowania w kod źródłowy. Innym rozwiązaniem jest oprogramowanie Magento. To chyba opcja najbardziej zaawansowana biorąc pod uwagę rozwiązania darmowe. Magento daje duże możliwości w zakresie rozbudowy sklepu i nie tylko. Jest też systemem bardzo stabilnym i funkcjonalnym. Kolejnym darmowym rozwiązaniem jest WooCommerce, a więc wtyczka do WordPressa.

Poza tym do dyspozycji pozostają oczywiście rozwiązania płatne. Jedną z popularniejszych opcji w tym przypadku jest Shoper – dobrze rozbudowany system z niemal 250 funkcjami. Poza tym klienci często decydują się na Click Shop – oprogramowanie Home.pl. Zostało ono przygotowane w taki sposób, aby sklep internetowy można było uruchomić przy jak najmniejszej liczbie formalności. Dlatego też do dyspozycji oprócz systemu sklepu są szablony maili i nie tylko. Wartą uwagi opcją wydaje się być także IAI Shop, a więc dość rozbudowane oprogramowanie zintegrowane z wieloma systemami zewnętrznymi, które ułatwiają i usprawniają sprzedaż online.

Jeszcze innym rozwiązaniem jest Sky-Shop, czyli oprogramowanie połączone z wieloma integracjami. Pozwala ono na uruchomienie własnego sklepu internetowego w ciągu zaledwie paru minut. Można go przetestować zupełnie za darmo przez okres 14 dni. Ponadto ciekawą opcją jest także Comarch ERP e-Sklep. To oprogramowanie oferowane w wersji usługowej oraz stacjonarnej do zainstalowania na serwerze. Umożliwia m.in. szybki eksport towarów do sklepu oraz pozwala na sprawne zarządzanie stanami magazynowymi.

Sklepy internetowe i ochrona danych osobowych

0

Jak trzeba postępować z danymi osobowymi aby było to zgodne z prawem? Jak można wykorzystywać je do email marketingu? O czym należy pamiętać prowadząc sklep online?

Okazuje się, że niemal 89% właścicieli sklepów internetowych w Polsce wykorzystuje w swoich działaniach email marketing. To bowiem najbardziej efektywna forma komunikowania się w sieci. Wiele osób dokonując zamówienia w sklepie podaje swoje dane osobowe, adres zamieszkania czy adres email. Takie dane oczywiście można wykorzystać do różnego rodzaju działań marketingowych, ale potrzebna jest do tego odpowiednia zgoda. Trzeba ponadto wcześniej uzyskać inną zgodę na przesyłanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej, tak jak mówi Ustawa o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną.

W przypadku rejestracji w sklepie owe zgody należy pozyskać od klienta już na etapie zakładania konta. Co ciekawe, nie może to być obowiązkowe dla wszystkich osób, które chcą dokonać zakupu w danym sklepie. Zgody nie mogą być też domyślnie zaznaczone. Ponadto posiadany zbiór danych osobowych trzeba również zarejestrować w GIODO – Generalny Inspektor Danych Osobowych. Nie jest to jednak trudne i zajmuje kilka minut. Można zgłoszenie wysłać listem poleconym lub zrobić to online. Nieco więcej czasu zajmuje przygotowanie dwóch wymaganych dokumentów, które dotyczą tego w jaki sposób dane będą przetwarzane (Polityka Bezpieczeństwa oraz Instrukcja zarządzania systemem informatycznym). Ponadto jeśli dane osobowe znajdują cię na serwerach należących do innych podmiotów to trzeba zawrzeć z nimi odpowiednie umowy.

Warto też wiedzieć, że obecnie trwają dość intensywne prace na Forum Europejskim, których celem jest wydanie nowego rozporządzenia regulującego nowy zakres ochrony danych osobowych w UE. Właściciele wykorzystują bowiem nie tylko dane osobowe, ale i te dotyczące jego aktywności w danym sklepie. Wykorzystywane są one później do działań remarketingowych lub w czasie tworzenia rekomendacji produktów. Dlatego tak ważna w każdym sklepie jest polityka prywatności.

Reklama w internecie

0
Reklama w internecie

Reklama w internecie to doskonały sposób na rozreklamowanie nowego biznesu czy pozyskanie nowych klientów dla firmy z dłuższym stażem na rynku. Jak się jednak za to zabrać?

Kluczem do sukcesu jest oczywiście generowanie ruchu na stronie internetowej. Dobrze sprawdza się w tym przypadku reklama w wyszukiwarkach PCC, której koszy łatwo można zoptymalizować, a jej efekty są szybkie. Dobre efekty przynosi również SEO, a więc pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Jednak w tym przypadku na efekty trzeba już poczekać nieco dłużej. Poza tym oczywiście do dyspozycji pozostaje klasyczny email marketing oraz media społecznościowe.

Obecnie już niemal każda firma, która chce zaistnieć w świadomości odbiorców obecna jest na Facebooku. Sama obecność mediach społecznościowych nie przekłada się jednak na sprzedaż. Media tego typu lepiej sprawdzają się w działaniach PR. W celu pozyskania klientów lepiej zdecydować się na inne formy reklamy w sieci. Bardzo skuteczną metodą w tym zakresie jest email marketing. Mailowo przesłać można pełniejsze informacje, a poza tym posty na fb mają często ograniczony zakres i nie wyświetlają się wszystkim osobom.

Ogromne znaczenie obecnie ma także SEO – optymalizacja strony www pod kątem wyszukiwarek. Wszystko to ma na celu osiągnięcie stanu, kiedy na skutek naturalnego wyszukiwania dana strona będzie pokazywać się wysoko dla wybranych fraz i słów kluczowych. Na kolejnością wyszukiwania czuwają specjalne algorytmy Google, do których trzeba się dostosować. W tym celu modyfikuje się treść na stronie pod kątem wybranych fraz. Tworzone są też zmiany w samym kodzie witryny . SEO to proces pracochłonny, ale jednocześnie bardzo skuteczny. Pozycjonowanie można przeprowadzić samodzielnie lub zlecić to specjalnym agencjom.

Częstą formą reklamy w internecie jest też PPC – klient płaci tylko za jej kliknięcie. Jej efekty są w zasadzie błyskawiczne, przynajmniej w porównaniu z pozycjonowaniem. To jedna z wygodniejszych form reklamy, którą w łatwy sposób można zoptymalizować do swoich potrzeb.

Zobacz też